Irene aan het woord – Het corona virus

Irene aan het woord – Het corona virus

Heel de wereld is in de ban van het Corona virus. Maar wat betekent het voor ons in Nederland. Hoe moeten wij als huidexpert, schoonheidsspecialist hierop reageren.

De meesten van ons hebben al ingrijpende maatregelen getroffen door meteen het bedrijf stil te leggen. Gelukkig dat de meeste cliënten dit begrijpen. Voor iedereen is dit een ongelofelijke moeilijke stap en ook een gigantische financiële klap. Maar Nederland zou Nederland niet zijn of er komen allerlei mooie apps maar ook grapjes voorbij. Er worden allerlei initiatieven bedacht en gedaan om te voorkomen dat onze ouderen niet geheel in een isolement terechtkomen. Kinderen krijgen huiswerk mee om thuis te maken. Ouders en kinderen komen dichter bij elkaar (of juist niet).

De mensen in de zorg worden in het zonnetje gezet enz.

Ook de ANBOS doet haar best om dingen ‘’te verzinnen’’ wat wij als schoonheidsspecialist kunnen doen. Hieronder staan wat tips die de ANBOS ons geeft. Waarschijnlijk hebben de meesten van jullie dit al gelezen omdat je lid bent maar voor anderen zou het een welkome aanvulling kunnen zijn. Wij zijn nu eenmaal niet gewend om niks te doen.

Tips voor schoonheidsspecialisten om deze tijd te vullen

Wat doe jij om deze tijd te vullen?

  • Lees vakliteratuur waar je normaal niet aan toe komt
  • Volg webinars die al lang op je verlanglijstje staan
  • Bedenk een cadeaubon actie voor je klanten waarbij je een extraatje geeft (zoals de nieuwe actie met gratis Dailyshelter Handcrème; hoe actueel)   
  • Loop je salon-producten na. Hoe is je voorraad? Zijn er producten die extra marketing nodig hebben?
  • Deel huidverzorgingstips waar je klanten thuis mee aan de slag kunnen
  • Promoot je webshop via social media
  • Werk je website bij – is alles nog actueel?
  • Stuur een extra nieuwsbrief naar je klanten
  • Houd ook onze social media in de gaten. Elke week wordt er een tip uitgelicht.

De vorige week zag ik Leco Zadelhof op de TV en die had op social media verteld dat iedereen hem vragen kon stellen over huidverzorging, make-up en haarverzorging. Daar waren heel veel reacties op gekomen.

Misschien een idee en tip om dit ook eens te proberen?!

Probeer eens een filmpje te maken over huidverzorging en stuur dat naar je cliënten.

Contact houden met je cliënten is heel belangrijk zeker in deze tijd. Laat van je horen.

Ik wil iedereen heel veel sterkte wensen. Iedereen wordt geraakt door deze crisis. Houd je aan de regels. En blijf alsjeblieft gezond.

 

Lieve groet Irene

Lees hier mijn vorige blog