02 sep Column Patricia – Puntjes op de “i”
Hoe goed ben jij in jouw vak? Hoe secuur, betrokken en invoelend?
Ik kom natuurlijk niet zomaar met dit onderwerp en deel een recente ervaring.
Exclusieve behandeling
Van mijn lieve echtgenoot kreeg ik een verrassing. Hij bracht mij naar een prachtig ingerichte salon met een naam die verwachtingen schept. Ik werd verwelkomd door een heel hartelijke schoonheidsspecialist met zeer ruime ervaring en er volgde een behandeling met een fijn cosmetica product dat ik nog niet kende. 90 minuten QUALITYTIME – het grote genieten kon beginnen!
Na de reiniging werd een enzymatische peeling aangebracht die via het zogenaamde ‘rubbelen’ werd verwijderd. Dat betekent: met vingers het aangebrachte product steeds door wrijving er af schuren zodat de dode huidcellen zacht mechanisch worden verwijderd.
Een van mijn gasten vroeg mij diezelfde middag: “Hoe was het Patrice?”
“Ja lekker, wel goed … nou eigenlijk … uhhh …”, reageerde ik al plukkend aan achtergebleven velletjes van de peeling!
Afijn, ik hoefde niet geëpileerd en de voetmassage die bij deze behandeling hoorde, kon niet vanwege mijn lange kousen.
Of ik specifieke wensen had, zoals ik mijn cliënten ALTIJD vraag bij aanvang, is mij niet gevraagd.
De massage was behoorlijk standaard zoals bij de basisopleiding wordt geleerd, enigszins aangevuld met wat ‘borstelbeweging door mijn haren en een enkel drukpunt op de haargrens’, maar verder wel goed uitgevoerd en aangenaam.
Ik heb gevraagd of ze rekening wilde houden met mijn haren, maar de massage olie zat wel flink in de haargrens rondom.
Op ‘mijn surprise party voor mijn 60e verjaardag” stond ik lekker vettig in het middelpunt van de belangstelling (mezelf niet heel flatteus te voelen) en mijn kappersbezoek een dag tevoren … jammer.
Al met al een behoorlijk pittige prijs voor deze “exclusieve” behandeling – zonder de extra’s!
De puntjes op de “I”
Als perfectionist, trainer en coach behoor ik niet tot de ‘doorsnee cliënt’, hiervan ben ik me wel bewust. Maar lieve collega’s, blijf kritisch op je eigen werk en vergeet de puntjes niet. Vraag jezelf af: “Hoe goed wil ik zijn?”
Een paar puntjes voor de “I”.
Punt 1 – Vraag, luister naar en houd rekening met de wensen van jouw cliënt.
Punt 2 – Rubbelen van een peeling prima, maar reinig echt nog flink na en check, dubbel check.
De Peeling Crème van Lady Esther kan ook op 2 manieren worden bewerkt en afgehaald:
indrogen en rubbelen of met vochtige vingers weer soepel maken en (resten) verwijderen
met lauwwarme kompressen.
Punt 3 – Wees creatief. Kan iets niet, bedenk een alternatief. Een massage op het haar kan ook
zonder olie (drukpunten, kammen). Doe eens een handscrub of oogmasker als extraatje.
Je bent zo goed als je laatste behandeling.
Cliënten zijn jouw visitekaartje, mond tot mond reclame werkt alle kanten op, heel fijn als het positief is maar vernietigend als je blundert!
Nog heel veel meer puntjes worden behandeld tijdens de trainingen.
Kom weer eens je kennis bijspijkeren, laat je motiveren, doe nieuwe werkenergie op, leer creatief omgaan met ons vak. Ontdek nieuwe technieken, ontmoet collega’s, ervaar zelf.
Kijk voor het aanbod op www.oreaden.nl en www.huidexpertclub.nl
Met een hartelijke groet,
Patricia