Column Patricia – Budget Dilemma – wat adviseer jij?

Column Patricia – Budget Dilemma – wat adviseer jij?

Dit voorjaar heb ik bij al mijn cliënten een herhaling van de intake gedaan. In gesprek met de cliënt, wensen en uitgangspunten voor de behandelingen (opnieuw) in kaart brengen.

Casus: Budget Dilemma

Een cliënt komt al enige tijd zo om de 6-8 weken voor anti-aging behandelingen.

Haar wens: glans en vitaliteit weer terug in haar gezicht. Mooi ouder worden.
Maar… haar beperkte budget is net voldoende voor de behandelingen en het luxe gevoel is iets wat ze niet wil missen.

Maar de verzorgingsproducten koopt ze niet bij mij, daarvoor gaat ze shoppen … 2 halen = 1 betalen, bij welke aanbieder dan ook. Helpt het? Nee, niet wat ze zou wensen.
Mijn vraag: mag ik adviseren? Ja, graag!

Tijdens de behandeling heb ik uitgelegd wat de toegevoegde waarde is van de behandeling en van mij als behandelaar. De conditie van de huid in kaart brengen, samen een behandelplan opstellen, de huid ‘resetten’. Periodiek de huid monitoren, bijsturen waar gewenst. Werkstoffen toepassen die het meest effectief zullen zijn deze periode van het jaar.

De huid staat geen moment stil. Wisseling van de seizoenen kunnen veranderingen veroorzaken.

Tijdens de massage en het masker genoot ze van de producten, werkstoffen, mijn handen, de rust, de muziek, de ontspanning.

Tijdens het kopje koffie na de behandeling volgde het afrondende gesprek.

Weer haar aarzeling over het budget. Ik adviseerde als volgt:

  • frequentie van de behandelingen terugbrengen bijvoorbeeld minimaal 4x per jaar, elk seizoen een aangepaste behandeling;
  • budget dat overblijft besteden aan verzorgingsproducten die ik adviseer want:
    na de behandeling is de huid weer in topconditie, houd dat vast en zet het voort,
    elke dag verzorging met de producten die daarbij het meest geschikt zijn
    ;
  • ook ik heb aanbiedingen zoals: peeling t.w.v. € 28 gratis bij een product vanaf € 39,95;
  • vraag cadeaubonnen voor speciale gelegenheden voor dat extra verwenmoment (en ook daar zit altijd iets extra’s bij, zoals ook zij wel weet).

De volgende afspraak is (slechts) 3 weken later dan haar routine en ze vertrok met een pot crème en een gratis peeling!

BLIJF IN GESPREK MET DE CLIENT en houd de weg naar de salon vast, belicht je specialisme. Bij ieder bezoek wees alert en blijf enthousiast.

Wat is de toegevoegde waarde van ons als behandelaar?
-> Kennis en ervaring, monitoren van de huid, goed advies, persoonlijke begeleiding.

Wat is het doel?
-> Het beste voor de cliënt, samenwerken naar het gewenste resultaat.

Wat krijgen wij ervoor terug?
-> Vertrouwen, loyaliteit, hogere omzet en tevreden cliënten.

Meer weten over trainingen, bijv. de seizoenbehandeling Herfst/Winter of de nieuwe Anti-Aging training of wil je hulp bij het adviseren van de cliënt (training van Ria van Tol)?

Kijk voor deze en andere trainingen op: www.oreaden.nl en www.huidexpertclub.nl

Met een hartelijke groet,

Patricia