Het stoppen of remmen van verouderingsprocessen is een thema dat mensen in verschillende tijden en culturen al heel lang bezighouden. Dat we ouder worden is geen nieuws, het is een ding wat zeker is.

Verouderingsproces

Het verouderingsproces is afhankelijk van heel veel factoren zoals o.a.:

  • Roken
  • Erfelijkheid
  • Hormonen
  • Beweging
  • Slaap
  • Levensstijl
  • Stress
  • Voeding
  • Zon

Als je dit rijtje leest zie je dat er naar mijn mening 2 factoren uitspringen. Dat zijn de:

  1. Externe factoren
  2. Interne factoren die je kunt indelen naar:

a. erfelijke factoren

b. metabole (voeding) processen

c. hormoon huishouding

Externe factoren:

Het is best een ingewikkelde materie maar het is wel heel interessant welke externe factoren een belangrijke rol spelen. Over de externe factoren is eigenlijk al heel veel bekend. Natuurlijk is de zon een van de grootste boosdoeners. Daar kunnen we ons tegen beschermen met goede crèmes met een hoge SPF en door niet te veel in de zon te komen. Je levensstijl kun je aanpassen door meer te bewegen, gezonder te eten en te stoppen met roken en/ of overmatig alcohol gebruik. Dit zijn natuurlijk maar een paar voorbeelden.

Interne factoren:

  1. Ons voedingspatroon aanpassen. Door minder koolhydraten te eten en te zorgen dat onze bloedsuikerspiegel niet te hoog is. De reden is dat bloedsuiker, of beter gezegd bloedglucose, eiwitten aan zich bindt. Daarbij ontstaan zogenaamde AGE ’s (Advanced Glycosylation Endproducts). AGE’s zijn suiker-eiwitverbindingen. Deze AGE ’s worden gezien als belangrijke oorzaak van veroudering.
  1. Onze telomeren (aanhangsel aan het einde van de chromosomen) goed beschermen. Zodra de telomeer te kort wordt, zal de cel zich niet meer vernieuwen en kan het lichaam zich niet meer wapenen tegen ziekte en veroudering. Dat kan door anti-oxidanten in te nemen: onder andere vitamine A, bepaalde vitamine B, C en E als voedingssupplement. Veel groeten en fruit eten maar ook vis of omega 3 supplementen.
  2. Door meer te bewegen kunnen we ons hormoonpeil beter op peil houden. Zeker als je als vrouw in de overgang komt. Je hormoonhuishouding, onder andere oestrogeen, testosteron, groeihormoon en het melatonine peil verandert. Je krijgt bijv. opvliegers. We slapen vaak slechter. Door slaapgebrek veroudert men ook sneller. En natuurlijk door STRESS!

Al doen we nog zo onze best, we worden toch ouder. Langer jong blijven is iets wat we graag willen.

Daar kan Cold Plasma een bijdrage aan leveren.

Wat kan Cold Plasma

  • Stimuleert de celstofwisseling doordat het zuurstof toevoegt aan de cellen
  • Activeert de doorbloeding (dus betere aanvoer van voedingsstoffen)
  • Stimuleert de vorming van collageen en elastine
  • Vangt toxinen en vrije radicalen
  • Reparatie mechanisme in de cellen verbetert
  • Activeert de microcirculatie in het weefsel
  • Verhoogt de zuurstofopname in de huid.

Het resultaat is:

  • Diepe lijnen vervagen
  • Fijne lijntjes verdwijnen
  • Fijnere poriën
  • Betere doorbloeding
  • Betere huidconditie
  • Huidverstrakking
  • Ontstekingen verminderen sterk of verdwijnen
  • Roodheden worden minder

Wil je meer weten of ben je geïnteresseerd neem contact op met Antoine of kom en schrijf je in voor een van de 3 coldPlasma events:

-Maandag 17 september in Amsterdam/ Oostzaan.

-Maandag 8 oktober in Drachten.

-Maandag 5 november in Zwijndrecht (bij Rotterdam).

Lieve groet Irene

 PS Lees hier wat Irene eerder al heeft geschreven over coldPlasma.